Οικολογική Επιθεώρηση

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Μια «σχετική» νίκη για τα δικαιώματα των πεζών

E-mail Εκτύπωση

Πριν από δύο χρόνια ξεκίνησε η δικαστική περιπέτεια ενός πεζού που διεκδίκησε δυναμικά το δικαίωμά του να συνεχίσει την «περιπατητική του ευθεία» και πέρασε πάνω από παράνομα σταθμευμένο 4Χ4 που καταλάμβανε όλο το πεζοδρόμιο, υπόθεση που απασχόλησε ακόμη και τον διεθνή τύπο.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η αστυνομία, τότε, αντί να βάλει κλήση για παράνομη στάθμευση στον παραβάτη, στην αναφορά της στράφηκε κυρίως κατά του πεζού για φθορά ξένης περιουσίας, για την μικροζημιά που προκάλεσε στο καπό.

Πριν από μερικές μέρες η υπόθεση του πεζού και του ιδιοκτήτη του 4Χ4 εκδικάστηκε τελεσίδικα. Το σημαντικό και θετικό σημείο της απόφασης είναι ότι δέχεται ότι το βάδισμα στα πεζοδρόμια είναι συνταγματικό δικαίωμα και με το σκεπτικό αυτό καταδίκασε τον ιδιοκτήτη του τζίπ. Από την άλλη, καταδικάστηκε ταυτόχρονα και ο πεζός για πρόκληση βλάβης στο καπό. Εν τέλει, ο συμψηφισμός των εκατέρωθεν προστίμων δικαιώνει ελαφρώς τον πεζό.

Αυτή η σολομώντεια λύση του δικαστηρίου κινείται στην κατεύθυνση της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων των πεζών, πολλά είναι όμως αυτά που μένουν να γίνουν προκειμένου η πόλη μας να γίνει ουσιαστικά φιλική για τους κατοίκους της.

Στην Αθήνα, η συντριπτική κυριαρχία του ΙΧ αλλά και ειδικότερη η παράλογη ανοχή στην παράνομη στάθμευση δεκάδων χιλιάδων οχημάτων, είναι μια τεράστια καθημερινή πληγή στην ποιότητα ζωής όλων μας. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που μια ηλικιωμένη κυρία μαζί με το εγγόνι της έχασαν τη ζωή τους στην οδό Λιοσίων εξ αιτίας ενός παράνομα σταθμευμένου οχήματος που την ανάγκασε να βγει στον δρόμο.

Η Οικολογική Αθήνα, πιστεύει πως το κυκλοφοριακό είναι πρώτα η μετακίνηση ανθρώπων και πως μόνη λύση είναι η απελευθέρωση ενός μέρους από το χώρο που κατέχει σήμερα το αυτοκίνητο και η απόδοσή του στη συγκοινωνία, το ποδήλατο και το περπάτημα.

Σε αυτό το πλαίσιο προτείνουμε:

  • Να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στους πεζούς και τα ποδήλατα, για ασφαλή πρόσβαση στις στάσεις της δημόσιας συγκοινωνίας και στις τοπικές εξυπηρετήσεις κάθε περιοχής.
  • Πρόγραμμα διαπλάτυνσης πεζοδρομίων σε τουλάχιστον 1,5 μέτρο πλάτος
  • Κατασκευή ολοκληρωμένων δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατόδρομων
  • Διατήρηση της δωρεάν στάθμευσης μόνο για το 1ο ΙΧ κάθε κατοικίας και αξιοποίηση της ελεγχόμενης στάθμευσης ως αντικινήτρου για τη χρήση του ΙΧ
  • Ουσιαστική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς
  • Οργανωμένη προώθηση της συλλογικής χρήσης του ΙΧ και δίκτυα διάθεσης / ενοικίασης ποδηλάτων για κατοίκους και επισκέπτες.

Οικολογική Αθήνα